17 november 2006

Enviga, de anticalorie frisdrank van Coca-Cola



… te proberen waard !

Onderzoek toont aan dat groene thee onze stofwisseling een flinke boost geeft.
In Japan worden zelfs al geruime tijd groene thee capsules verkocht om het gewicht onder controle te houden. De thee staat immers vanouds bekend om zijn gezondheidsbevorderende en levensverlengende eigenschappen. Momenteel staat groene thee vanwege de preventieve werking tegen kanker enorm in de belangstelling. Maar uiteraard is er nog heel wat meer onderzoek nodig om aan te tonen hoe goed groene thee extracten zijn voor onze huid.

En nu verschijnt Coca-Cola op het toneel met Enviga, een nieuwe frisdrank.
Deze dorstlesser bevat een optimale mix van het groene thee extract EGCG, cafeïne en bioactieve stoffen die het lichaam stimuleren om meer calorieën te verbranden. Eén blikje Enviga bevat 90mg EGCG, het natuurlijk antioxidant in groene thee, samen met 20% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid calcium.
Studies hebben reeds aangetoond dat cafeïne en groene thee ook helpen rimpels te voorkomen. Dus in theorie zou Enviga ook een anti-aging frisdrank kunnen zijn.

Volgens de fabrikant, een joint-venture van Coca-Cola en Nestlé, zou de frisdrank vanaf 3blikjes de energieverbranding met 60 tot 100 calorieën kunnen verhogen bij gezonde mensen.

Enviga wordt in november in het noordoosten van Amerika gelanceerd en zal verkrijgbaar zijn in drie smaken: groene thee, bessen en perzik.
Het is echter nog niet duidelijk wanneer het drankje in Europa op de markt komt.

Bronnen: Perscentrum Coca-Cola, Atlanta Business Chronicle, Medical Study News, University of Kansas
TagTagTagTagTag

Geen opmerkingen: